စင္ကာပူ Shopping Malls ေတြ ေရာက္ျဖစ္တိုင္း ထူးထူးျခား ျခား ေျပာင္းလဲသြားေသာဆိုင္မ်ား ကို သတိထားမိသည္။ ယခင္က ဆုိင္ႀကီးကနားျဖင့္ ဖြင့္ထားေသာ DVDs, VCDs ႏွင့္ CDs အေရာင္း ဆိုင္မ်ား တျဖည္းျဖည္းပိတ္သြား ၾကရၿပီး အျခားေသာဆုိင္မ်ားက ေနရာဝင္ယူလာျခင္းျဖစ္သည္။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လည္း DVDs, VCDs ႏွင့္ Music CDs မ်ား ဘယ္ တုန္းက ေနာက္ဆံုးဝယ္မိမွန္း မမွတ္မိေတာ့။ ဝယ္ထားခဲ့ေသာ ႐ုပ္ရွင္ႏွင့္ သီခ်င္းေခြမ်ားကိုလည္း ဖြင့္မၾကည့္၊ နားမေထာင္မိခဲ့သည္ မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာၿပီျဖစ္ သည္။
တကယ္ေတာ့ DVDs, VCDs ႏွင့္ CDs အေရာင္းဆိုင္မ်ား သည္ ေျပာင္းလဲလာေသာ ေခတ္ ႏွင့္ သံုးစြဲသူလူတန္းစား၏ သံုးစြဲမႈ ပံုစံ ေျပာင္းလဲလာမႈကို အမီ မလိုက္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ တျဖည္း ျဖည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားရျခင္းျဖစ္ သည္။ ယခုေခတ္တြင္ နားေထာင္ ခ်င္ေသာ သီခ်င္းကို လက္ကိုင္ ဖုန္းမွတစ္ဆင့္ အလြယ္တကူဝယ္ ယူရရွိႏိုင္သည္။ ၾကည့္ခ်င္သည့္ ႐ုပ္ရွင္ကို အင္တာနက္မွတစ္ဆင့္ ၾကည့္ခ်င္သည့္အခ်ိန္တြင္ ပိုက္ ဆံေပး၍ျဖစ္ေစ၊ အလကားျဖစ္ ေစ အလြယ္တကူ ၾကည့္႐ႈလာႏိုင္ သည္။ ထုိတုိးတက္ေျပာင္းလဲလာ မႈသည္ သံုးစြဲသူမ်ားကို တကူး တက DVDs, VCDs ႏွင့္ CDs အေရာင္းဆိုင္မ်ားသို႔ သြားေရာက္ ဝယ္ယူမႈကို ဟန္႔တားခဲ့ၿပီးေနာက္ ဆံုး မေရာင္းရသည့္အတြက္ တစ္ ဆိုင္ၿပီးတစ္ဆိုင္ အ႐ံႈးေပၚကာ ပိတ္သြားၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ရပ္တည္မႈ
----------
ထုိဆုိင္မ်ား ေပ်ာက္ကြယ္ သြားရျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္း ရင္းသည္ သူတို႔၏ ရပ္တည္မႈမ်ား ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထုိဆုိင္မ်ား၏ ရပ္တည္မႈသည္ ဆိုင္ေရာင္းအား ေကာင္းေရးျဖစ္သည္။ ထုိသို႔ ေရာင္းအားေကာင္းေရးအတြက္ ေလွ်ာ့ေစ်းမ်ား၊ လက္ေဆာင္ ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ဝယ္သူကို ဆြဲ ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။ တကယ္တမ္း သူတို႔ သတိမမူလိုက္မိေသာ အဓိ ကအေရးပါမႈသည္ သံုးစြဲသူမ်ား ၏ စိတ္ဆႏၵျဖစ္သည္။ ႐ုပ္ရွင္၊ ဇာတ္လမ္းၾကည့္သူႏွင့္ သီခ်င္း နားေထာင္သူမ်ားသည္ ကိုယ္ ၾကည့္လို၊ နားေထာင္လုိသည့္ ဇာတ္လမ္းႏွင့္ သီခ်င္းမ်ားကို ကရိကထနည္းနည္းျဖင့္ လြယ္ လင့္တကူ ၾကည့္႐ႈနားဆင္လိုၾက သည္။ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းႏွင့္ သီခ်င္း CDs မ်ား အမ်ားအျပား ဝယ္ယူထားသူ တစ္ေယာက္သည္ သူၾကည့္႐ႈလိုေသာ၊ နားေထာင္လုိေသာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္း (သို႔မ ဟုတ္) သီခ်င္းတို႔အား DVDs, ႏွင့္ CDs ေပါင္းမ်ားစြာတြင္ ရွာေဖြ ရမည္။ မရွိလွ်င္ အေရာင္းဆိုင္သို႔ တကူးတက သြားဝယ္ဖို႔လိုသည္။ ထုိအခ်က္ကို ေတြ႕ရွိသြားေသာ Apple Computer ၏ တည္ ေထာင္သူ Steve Jobs က iTune ဟုေခၚေသာ Software ေပၚတြင္ သီခ်င္းႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္မ်ား ဝယ္ယူရ ႏိုင္ေအာင္ တီထြင္ဖန္တီးခဲ့ၿပီး လက္ကိုင္ဖုန္း၊ Tablets ႏွင့္ တီဗီ ဖန္သားျပင္ေပၚမွတစ္ဆင့္ ကိုယ္ၾကည့္ခ်င္သည့္ ႐ုပ္ရွင္၊ နားေထာင္လိုသည့္ သီခ်င္းမ်ား ကို အခ်ိန္မေရြး အလြယ္တကူ ငွားရမ္းနားဆင္ႏိုင္ေအာင္ ဖန္တီး ေပးခဲ့သည္။ ထုိအေျပာင္းအလဲ တစ္ရပ္သည္ ႐ုပ္ရွင္ႏွင့္ ဂီတလုပ္ ငန္းတစ္ခုလံုး၏ ေခတ္ေျပာင္း ေတာ္လွန္ေရးအသြင္တစ္ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္လိုက္ရသည္အထိ အေရးပါခဲ့သည္။ Steve Jobs ၏ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ သူ႔ကုမၸဏီ၏ ရပ္တည္ခ်က္မွာ သူတို႔ ထုတ္လုပ္သည့္ ပစၥည္းမ်ားအမ်ားအျပား ေရာင္းခ်ရေရးသည္ အဓိကမက်ေပ။ Apple ၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ဝယ္ယူသံုးစြဲမည့္သူမ်ား မႀကံဳဖူးေသးသည့္ အရင္ထက္ေကာင္းမြန္ေသာ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕စြာ သံုးစြဲႏုိင္မည့္ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား အစဥ္ေပးရန္ျဖစ္သည္။ ထုိေနာက္ပိုင္း DVDs, VCDs ႏွင့္ CDs အေရာင္းဆိုင္မ်ား ေရာင္းအား သိသိသာသာ က်ဆင္းၿပီး ေနာက္ဆံုးပိတ္ကုန္ရသည္အထိ အေျခအေနကို ေရာက္သြားၾကသည္။ ထုိဆိုင္မ်ားသာ သူတို႔၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို သူတို႔ ကုန္ပစၥည္းအမ်ားအျပား ေရာင္းခ်ဖို႔ထက္ ဝယ္ယူသံုးစြဲသူမ်ား အဆင္ေျပေျပျဖင့္ စိတ္ အပန္းေျဖႏိုင္ေအာင္ ေဖ်ာ္ေျဖမႈ ေပးႏိုင္ရမည္ဟူေသာ ရည္ရြယ္ ခ်က္ျဖင့္ နည္းလမ္းေကာင္းမ်ား ရွာႏိုင္ခဲ့လွ်င္ မဆီမဆိုင္ IT ကုမၸဏီမ်ား၏ နည္းပညာျဖင့္ ဝင္ေရာက္ေနရာယူမႈကို တားဆီးႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
----------
ထုိဆုိင္မ်ား ေပ်ာက္ကြယ္ သြားရျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္း ရင္းသည္ သူတို႔၏ ရပ္တည္မႈမ်ား ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထုိဆုိင္မ်ား၏ ရပ္တည္မႈသည္ ဆိုင္ေရာင္းအား ေကာင္းေရးျဖစ္သည္။ ထုိသို႔ ေရာင္းအားေကာင္းေရးအတြက္ ေလွ်ာ့ေစ်းမ်ား၊ လက္ေဆာင္ ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ဝယ္သူကို ဆြဲ ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။ တကယ္တမ္း သူတို႔ သတိမမူလိုက္မိေသာ အဓိ ကအေရးပါမႈသည္ သံုးစြဲသူမ်ား ၏ စိတ္ဆႏၵျဖစ္သည္။ ႐ုပ္ရွင္၊ ဇာတ္လမ္းၾကည့္သူႏွင့္ သီခ်င္း နားေထာင္သူမ်ားသည္ ကိုယ္ ၾကည့္လို၊ နားေထာင္လုိသည့္ ဇာတ္လမ္းႏွင့္ သီခ်င္းမ်ားကို ကရိကထနည္းနည္းျဖင့္ လြယ္ လင့္တကူ ၾကည့္႐ႈနားဆင္လိုၾက သည္။ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းႏွင့္ သီခ်င္း CDs မ်ား အမ်ားအျပား ဝယ္ယူထားသူ တစ္ေယာက္သည္ သူၾကည့္႐ႈလိုေသာ၊ နားေထာင္လုိေသာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္း (သို႔မ ဟုတ္) သီခ်င္းတို႔အား DVDs, ႏွင့္ CDs ေပါင္းမ်ားစြာတြင္ ရွာေဖြ ရမည္။ မရွိလွ်င္ အေရာင္းဆိုင္သို႔ တကူးတက သြားဝယ္ဖို႔လိုသည္။ ထုိအခ်က္ကို ေတြ႕ရွိသြားေသာ Apple Computer ၏ တည္ ေထာင္သူ Steve Jobs က iTune ဟုေခၚေသာ Software ေပၚတြင္ သီခ်င္းႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္မ်ား ဝယ္ယူရ ႏိုင္ေအာင္ တီထြင္ဖန္တီးခဲ့ၿပီး လက္ကိုင္ဖုန္း၊ Tablets ႏွင့္ တီဗီ ဖန္သားျပင္ေပၚမွတစ္ဆင့္ ကိုယ္ၾကည့္ခ်င္သည့္ ႐ုပ္ရွင္၊ နားေထာင္လိုသည့္ သီခ်င္းမ်ား ကို အခ်ိန္မေရြး အလြယ္တကူ ငွားရမ္းနားဆင္ႏိုင္ေအာင္ ဖန္တီး ေပးခဲ့သည္။ ထုိအေျပာင္းအလဲ တစ္ရပ္သည္ ႐ုပ္ရွင္ႏွင့္ ဂီတလုပ္ ငန္းတစ္ခုလံုး၏ ေခတ္ေျပာင္း ေတာ္လွန္ေရးအသြင္တစ္ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္လိုက္ရသည္အထိ အေရးပါခဲ့သည္။ Steve Jobs ၏ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ သူ႔ကုမၸဏီ၏ ရပ္တည္ခ်က္မွာ သူတို႔ ထုတ္လုပ္သည့္ ပစၥည္းမ်ားအမ်ားအျပား ေရာင္းခ်ရေရးသည္ အဓိကမက်ေပ။ Apple ၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ဝယ္ယူသံုးစြဲမည့္သူမ်ား မႀကံဳဖူးေသးသည့္ အရင္ထက္ေကာင္းမြန္ေသာ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕စြာ သံုးစြဲႏုိင္မည့္ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား အစဥ္ေပးရန္ျဖစ္သည္။ ထုိေနာက္ပိုင္း DVDs, VCDs ႏွင့္ CDs အေရာင္းဆိုင္မ်ား ေရာင္းအား သိသိသာသာ က်ဆင္းၿပီး ေနာက္ဆံုးပိတ္ကုန္ရသည္အထိ အေျခအေနကို ေရာက္သြားၾကသည္။ ထုိဆိုင္မ်ားသာ သူတို႔၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို သူတို႔ ကုန္ပစၥည္းအမ်ားအျပား ေရာင္းခ်ဖို႔ထက္ ဝယ္ယူသံုးစြဲသူမ်ား အဆင္ေျပေျပျဖင့္ စိတ္ အပန္းေျဖႏိုင္ေအာင္ ေဖ်ာ္ေျဖမႈ ေပးႏိုင္ရမည္ဟူေသာ ရည္ရြယ္ ခ်က္ျဖင့္ နည္းလမ္းေကာင္းမ်ား ရွာႏိုင္ခဲ့လွ်င္ မဆီမဆိုင္ IT ကုမၸဏီမ်ား၏ နည္းပညာျဖင့္ ဝင္ေရာက္ေနရာယူမႈကို တားဆီးႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
ေျပာင္းလဲလာေသာေခတ္
-----------------------------
ရန္ကုန္ျပန္အေရာက္ အဆို ေတာ္ကိုခင္ေမာင္ထူးႏွင့္ တစ္ ရက္ေတြ႕မိသည္။ သူ၏ ေနာက္ ဆံုးထြက္ထားေသာ သီခ်င္းေခြကို လက္ေဆာင္ေပးရင္း ျမန္မာျပည္ ၏ အႏုပညာေစ်းကြက္အေၾကာင္း ကို ေျပာျပသည္။ သူ႔အေခြထြက္ ထြက္ခ်င္း ခုိးကူးေခြမ်ားထြက္လာ ၿပီး လမ္းဆံုမီးပိြဳင့္မ်ားတြင္ လက္ ေပြ႕ေရာင္းေသာသူမ်ားထံ ေရာက္သြားေၾကာင္း၊ မၾကာမီ Youtube ေပၚေရာက္သြားၿပီး မည္သူမဆို အလကား နားေထာင္ႏုိင္သျဖင့္ အေခြမ်ား မေရာင္းရေၾကာင္း၊ သူထုတ္ေသာ အေခြသည္လည္း အမွတ္တရအတြက္သာ ထုတ္ထားၿပီး အျမတ္အစြန္းအတြက္ ရည္ရြယ္ထားျခင္း မဟုတ္ ေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။ ထုိျပႆနာမ်ဳိးကို ျမန္မာျပည္တြင္သာမက တစ္ကမၻာလံုးရွိ အႏုပညာသည္ မ်ား ခံစားေနၾကရသည္။ သို႔ေသာ္အခ်ဳိ႕ အႏုပညာရွင္မ်ားသည္ ထုိျပႆနာမ်ားကိုအခြင့္အလမ္း အျဖစ္ ေျပာင္းလဲအသံုးခ်လာၾက သည္။ ထုိအႏုပညာရွင္မ်ားထဲ မွ အထင္ရွားဆံုးမွာ ကိုရီးယား အဆိုေတာ္ ‘ဆိုင္’ (PSY)ဆို သူျဖစ္သည္။ အင္တာနက္သီခ်င္း မ်ားကို တရားမဝင္ ျဖန္႔ခ်ိမႈမ်ား ေၾကာင့္ သူ၏ OppaGanna Style သီခ်င္းကို သီခ်င္းေခြအျဖစ္ ထုတ္ေဝမည့္အစား Youtube တြင္ အလကား ၾကည့္ခြင့္ေပးခဲ့ သည္။ သူ႔သီခ်င္း မလာမီ ေၾကာ္ျငာတစ္ခုကို Youtube မွ အရင္ျပသည္။ ဇူလိုင္လ ၂၀၁၂ မွစတင္ၿပီး Youtube တြင္ ျပသခဲ့ေသာ OppaGanna Style သီခ်င္းသည္ အခုအခ်ိန္အထိ ၾကည့္႐ႈသူႏွင့္ ၾကည့္႐ႈႏႈန္း သန္း ၂,၇၀၀ ေက်ာ္ ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။ ၂၀၁၃ တြင္ ‘ဆိုင္’၏ OppaGanna Style သီခ်င္းမွ ေဒၚလာ ရွစ္သန္း ေၾကာ္ျငာခရခဲ့သည္ဟု သိရ သည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ ထို႔ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ပိုမိုရရွိေနမည္ ျဖစ္သည္။
-----------------------------
ရန္ကုန္ျပန္အေရာက္ အဆို ေတာ္ကိုခင္ေမာင္ထူးႏွင့္ တစ္ ရက္ေတြ႕မိသည္။ သူ၏ ေနာက္ ဆံုးထြက္ထားေသာ သီခ်င္းေခြကို လက္ေဆာင္ေပးရင္း ျမန္မာျပည္ ၏ အႏုပညာေစ်းကြက္အေၾကာင္း ကို ေျပာျပသည္။ သူ႔အေခြထြက္ ထြက္ခ်င္း ခုိးကူးေခြမ်ားထြက္လာ ၿပီး လမ္းဆံုမီးပိြဳင့္မ်ားတြင္ လက္ ေပြ႕ေရာင္းေသာသူမ်ားထံ ေရာက္သြားေၾကာင္း၊ မၾကာမီ Youtube ေပၚေရာက္သြားၿပီး မည္သူမဆို အလကား နားေထာင္ႏုိင္သျဖင့္ အေခြမ်ား မေရာင္းရေၾကာင္း၊ သူထုတ္ေသာ အေခြသည္လည္း အမွတ္တရအတြက္သာ ထုတ္ထားၿပီး အျမတ္အစြန္းအတြက္ ရည္ရြယ္ထားျခင္း မဟုတ္ ေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။ ထုိျပႆနာမ်ဳိးကို ျမန္မာျပည္တြင္သာမက တစ္ကမၻာလံုးရွိ အႏုပညာသည္ မ်ား ခံစားေနၾကရသည္။ သို႔ေသာ္အခ်ဳိ႕ အႏုပညာရွင္မ်ားသည္ ထုိျပႆနာမ်ားကိုအခြင့္အလမ္း အျဖစ္ ေျပာင္းလဲအသံုးခ်လာၾက သည္။ ထုိအႏုပညာရွင္မ်ားထဲ မွ အထင္ရွားဆံုးမွာ ကိုရီးယား အဆိုေတာ္ ‘ဆိုင္’ (PSY)ဆို သူျဖစ္သည္။ အင္တာနက္သီခ်င္း မ်ားကို တရားမဝင္ ျဖန္႔ခ်ိမႈမ်ား ေၾကာင့္ သူ၏ OppaGanna Style သီခ်င္းကို သီခ်င္းေခြအျဖစ္ ထုတ္ေဝမည့္အစား Youtube တြင္ အလကား ၾကည့္ခြင့္ေပးခဲ့ သည္။ သူ႔သီခ်င္း မလာမီ ေၾကာ္ျငာတစ္ခုကို Youtube မွ အရင္ျပသည္။ ဇူလိုင္လ ၂၀၁၂ မွစတင္ၿပီး Youtube တြင္ ျပသခဲ့ေသာ OppaGanna Style သီခ်င္းသည္ အခုအခ်ိန္အထိ ၾကည့္႐ႈသူႏွင့္ ၾကည့္႐ႈႏႈန္း သန္း ၂,၇၀၀ ေက်ာ္ ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။ ၂၀၁၃ တြင္ ‘ဆိုင္’၏ OppaGanna Style သီခ်င္းမွ ေဒၚလာ ရွစ္သန္း ေၾကာ္ျငာခရခဲ့သည္ဟု သိရ သည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ ထို႔ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ပိုမိုရရွိေနမည္ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာျပည္မွ ဂီတႏွင့္႐ုပ္ရွင္ အႏုပညာရွင္မ်ားလည္း ေရရွည္ တည္တံ့ေအာင္ျမင္ရန္ သမား႐ိုး က် လုပ္ကိုင္မႈမ်ားမွ ေသြဖည္၍ ေျပာင္းလဲလာေသာ ေခတ္ကို မူ တည္ၿပီး အႏုပညာဗဟာဗ်ဴဟာ မ်ား ခ်မွတ္ရန္လိုအပ္လာၿပီျဖစ္ သည္။ ကိုယ္ထုတ္လုပ္လိုက္ ေသာ အႏုပညာဖန္တီးမႈအတြက္ အေခြမ်ား ေရာင္းခ်ရမႈကို မူ မတည္ေတာ့ဘဲ ပရိသတ္ထံသို႔ စရိတ္သက္သက္သာသာျဖင့္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေရာက္သြား မႈကို ဦးတည္သင့္သည္။ ထုိရည္ ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ ျဖန္႔ခ်ိလွ်င္ တရား မဝင္ ခုိးကူးသူမ်ားသည္ ကိုယ့္ အတြက္ ဝန္ထမ္းခေပးရန္မလို သည့္ ျဖန္႔ခ်ိေရးကြန္ရက္ျဖစ္လာ ေပမည္။ Youtube ႏွင့္ လူမႈကြန္ ရက္မ်ားတြင္ လူေပါင္းမ်ားစြာမွ ျပန္လည္ျဖန္႔ခ်ိမႈကို ဦးစားေပး သင့္သည္။ ထုိအႏုပညာဖန္တီးမႈ မ်ားအတြက္ ဝင္ေငြသည္ ကုန္ ပစၥည္းေၾကာ္ျငာမ်ားတြင္ အဓိက ထားႏိုင္သည္။ ႏိုင္ငံတကာတြင္ ထုိအႏုပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ကုန္ ပစၥည္း ျဖန္႔ခ်ိသူမ်ားအတြက္ မဟာဗ်ဴဟာမ်ား ေရးဆြဲခ်ိတ္ ဆက္ေပးေသာ အက်ဳိးေဆာင္ လုပ္ငန္းမ်ား အမ်ားအျပားရွိ ေသာ္လည္း ျမန္မာျပည္တြင္ မေတြ႕မိေသးေပ။ ေနာင္တြင္ ေစ်းကြက္လုိအပ္ခ်က္အရ ေပၚ ေပါက္လာမည္ျဖစ္သည္။
ေခတ္ႏွင့္အမီ
----------------
ႏိုင္ငံတကာတြင္ အင္တာ နက္ႏွင့္ နည္းပညာကို ေရွ႕ေဆာင္ ခဲ့ေသာ ကုမၸဏီအေတာ္မ်ားမ်ား ေခတ္ႏွင့္အမီ မလိုက္ႏိုင္၍ ေနာက္ဆံုး ေစ်းကြက္အတြင္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကသည္ကို သတိထားမိသည္။ ေနာက္ဆံုး ပ်က္သုဥ္းသြားေသာ အင္တာနက္ ၏ ေရွ႕ေဆာင္ကုမၸဏီတစ္ခုသည္ Yahoo! ျဖစ္သည္။ ၁၉၉၄ ကစတင္ တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ Yahoo! ကုမၸဏီသည္ တစ္ခ်ိန္က ေဒၚလာသန္း တစ္သိန္းေက်ာ္ တန္ဖိုး သတ္မွတ္ျခင္းခံရေသာ္ လည္း ေနာက္ဆံုး ေဒၚလာသန္း ငါးေထာင္ျဖင့္ အင္တာနက္ႏွင့္ တယ္လီဖုန္းကုမၸဏီ Verizon မွ ဝယ္ယူၿပီး Altaba အျဖစ္ နာမည္ ေျပာင္းလဲကာ Yahoo! နာမည္ကုိ အဆံုးသတ္ေစခဲ့သည္။ Yahoo! သည္ အင္တာနက္ေခတ္အစ တြင္ နည္းပညာသာလြန္မႈႏွင့္ ေစ်းကြက္တြင္ ေအာင္ျမင္မႈရရွိခဲ့ ေသာ္လည္း သူ႔ေနာက္မွ တည္ ေထာင္ခဲ့ေသာ Google ကိုယွဥ္ ၿပိဳင္ႏိုင္စြမ္း မရွိခဲ့ဘဲ ေစ်းကြက္မွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရျခင္းျဖစ္သည္။ လက္ကိုင္ဖုန္း နည္းပညာကို ေရွ႕ ေဆာင္ခဲ့ေသာ Nokia, Ericsson ႏွင့္ Motorola တို႔သည္လည္း ေနာက္မွေပၚလာေသာ Apple ႏွင့္ Samsung တို႔ကို မယွဥ္ႏိုင္ဘဲ လက္ကိုင္ဖုန္းေစ်းကြက္မွ လံုးဝ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ၾကသည္။
----------------
ႏိုင္ငံတကာတြင္ အင္တာ နက္ႏွင့္ နည္းပညာကို ေရွ႕ေဆာင္ ခဲ့ေသာ ကုမၸဏီအေတာ္မ်ားမ်ား ေခတ္ႏွင့္အမီ မလိုက္ႏိုင္၍ ေနာက္ဆံုး ေစ်းကြက္အတြင္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကသည္ကို သတိထားမိသည္။ ေနာက္ဆံုး ပ်က္သုဥ္းသြားေသာ အင္တာနက္ ၏ ေရွ႕ေဆာင္ကုမၸဏီတစ္ခုသည္ Yahoo! ျဖစ္သည္။ ၁၉၉၄ ကစတင္ တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ Yahoo! ကုမၸဏီသည္ တစ္ခ်ိန္က ေဒၚလာသန္း တစ္သိန္းေက်ာ္ တန္ဖိုး သတ္မွတ္ျခင္းခံရေသာ္ လည္း ေနာက္ဆံုး ေဒၚလာသန္း ငါးေထာင္ျဖင့္ အင္တာနက္ႏွင့္ တယ္လီဖုန္းကုမၸဏီ Verizon မွ ဝယ္ယူၿပီး Altaba အျဖစ္ နာမည္ ေျပာင္းလဲကာ Yahoo! နာမည္ကုိ အဆံုးသတ္ေစခဲ့သည္။ Yahoo! သည္ အင္တာနက္ေခတ္အစ တြင္ နည္းပညာသာလြန္မႈႏွင့္ ေစ်းကြက္တြင္ ေအာင္ျမင္မႈရရွိခဲ့ ေသာ္လည္း သူ႔ေနာက္မွ တည္ ေထာင္ခဲ့ေသာ Google ကိုယွဥ္ ၿပိဳင္ႏိုင္စြမ္း မရွိခဲ့ဘဲ ေစ်းကြက္မွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရျခင္းျဖစ္သည္။ လက္ကိုင္ဖုန္း နည္းပညာကို ေရွ႕ ေဆာင္ခဲ့ေသာ Nokia, Ericsson ႏွင့္ Motorola တို႔သည္လည္း ေနာက္မွေပၚလာေသာ Apple ႏွင့္ Samsung တို႔ကို မယွဥ္ႏိုင္ဘဲ လက္ကိုင္ဖုန္းေစ်းကြက္မွ လံုးဝ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ၾကသည္။
အေမရိကန္ အာကာသ ယာဥ္မွဴး Jim Lovell က ေျပာခဲ့ ဖူးသည့္ ထင္ရွားေသာ အဆုိ အမိန္႔တစ္ခုရွိသည္။ ‘တခ်ဳိ႕လူ ေတြဟာ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ဖန္တီးေနၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕က ေတာ့ ဘာေတြျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကၿပီး တခ်ဳိ႕က ေတာ့ ဘာေတြျဖစ္ေနမွန္းမသိ ၾကသူေတြျဖစ္တယ္’ဟု ဆိုခဲ့ သည္။
ယခုေခတ္သည္ လ်င္ျမန္စြာ ေျပာင္းလဲေနေသာေခတ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ နည္းပညာမ်ား ေန႔စဥ္ ႏွင့္အမွ် ေျပာင္းလဲေနၿပီး ကိုယ္ ကိုယ္တိုင္ နည္းပညာဖန္တီးမယူ ႏိုင္သည့္တိုင္ေအာင္ ေခတ္ႏွင့္ အညီ ေျပာင္းလဲလာမႈမ်ားကို မ်က္ျခည္မျပတ္သင့္ေပ။ နည္းပညာ တိုးတက္မႈသည္ စီးပြားေရးႏွင့္ အႏုပညာလုပ္ငန္းမ်ားသာမက ေန႔စဥ္လူေနမႈမ်ားကိုပါ ႐ိုက္ခတ္လ်က္ရွိသည္။
အရာရာကို ေခတ္ႏွင့္အမီ မလိုက္ႏိုုင္ပါက ဒိုင္ႏိုေဆာမ်ား ကမၻာေျမမွ ေပ်ာက္ကြယ္သြား သကဲ့သို႔ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား သည္လည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ...။
(7 Day Daily, 19 Jan 2017)
No comments:
Post a Comment